۱۳۹۱ آذر ۲۸, سه‌شنبه

صبحی‌ رفته بودم کرایه ام رو بدم، کارت که کشیدم دستگاه قبول نکرد و پیغام داد که پول به اندازه کافی‌ نیست! تعجب کردم، بورس‌ها رو تازه پرداخت کردند. به سلین گفتم بررسی‌ می‌کنم و فردا میا‌م. تمامِ روز کار داشتم و یادم رفت اصلا. عصر که اومدم خونه، قبل از هر چی‌ نگاهی‌ به حسابم کردم، کلی‌ برداشت شده بوده مخصوصا تو این دو‌سه روزِ آخر! همه هم با کارتِ Visa Débit virtuelle! 
با این کارت شما میتونید فقط خریدِ آن‌لاین و تلفنی انجام بدید، کارتِ گیشه نیست ولی‌مثلِ کارتِ Débit مستقیم از حسابتون برمیداره ، اون ویزا بودنش همون مزیتِ آنلاینیشه!

 از اونجایی که فلسفه این کارت رو نمیدونستم تا مدت‌ها فعالش نکرده بودم، بعد از فعال شدنش هم فقط یک بار تست کردم که اون هم نشد چون جدید بوده و هنوز همه جا امکانش رو نداشتند. حالا، کی‌ و چطور این کارت لو رفته، نمیدونم؟!! تو همین چند روز، بیش از ۱۰۰۰$ به مرور از حساب برداشت شده، و همه خریدها هم از فروش‌گاه‌هایِ صاحب نامی‌ تو انگلیس بود! البته، این رو من که نمیدونستم، وقتی‌ زنگ زدم شعبه بانکی که مشاورم اونجاست و همون موقع تلفنی بررسی‌ کردیم گفتند. بعد هم یکی‌ دیگه باهام صحبت کرد که اصلا از صداشمی‌-ترسیدم! مثلِ مامورِ ۰۰۷!
خلاصه، اعتبارِ اون کارت رو بستند و گفتند بین ۳ تا ۱۰ روزِ دیگه جواب میدند.جالب اینکه طرف، با‌انصاف هم بوده و گاهی‌ پول هم به حساب گذاشته، مثلا اگر یه روز ۵۵۰$ برداشته، ۲ ساعت بعدش تو دو فاصله ۵۵$ گذاشته، یک بار حتی ۱،۹۸$ گذاشته... هر کی‌ بوده که به کاهدون زده، والله، یه دانشجوو تازه بورسیه اون هم، نه حتی کارمندی که درامد داشته باشه ... والله

۲ نظر:

بانوی معبد سوخته گفت...

حالا چی میشه؟ پول ُ به حسابت برمیگردونن؟

روزهای پروین گفت...

بهم برگردوندند بانو جان، مرسی‌ از نگرانیت (-: