۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

!!!

دو سه روز پیش، دقیقا یادم نیست کی‌، وقتی‌ صفحه یاهو رو باز کردم چشمم به این خبر افتاد که یه دختر جوونِ بلژیکی رو سایت Ebay به ۵۰۰۰۰ یورو Virginity ش رو به حراج گذاشته با این پیغام که "دیگه وقتشه که خودم رو از شرّش خلاص کنم و ....."!

http://fr-ca.etre.yahoo.com/la-virginit%C3%A9-t-elle-perdu-sa-valeur-20110506-064920-213.html

ظاهراً این موجیه که از سالِ ۲۰۰۹-۲۰۰۸ شروع شده، و دخترهای ۱۹-۱۸ ساله آمریکایی برای تهیه هزینه تحصیلی‌ و گاهی‌ کمک به خونواده‌ که سرمایه زندگی‌ ندارند این کار رو می‌کنن. یادم میاد همون سالها اولین باری که این خبر رو خوندم یه دخترِ ۱۸ ساله برای تهیه هزینه تحصیلش این اعلان رو رو سایت زده بود! برام جالب و شوک‌آور بود، حراجِ Virginity رویِ Ebay , این مطلب رو دنبال می‌کردم، و یه آقای مسنی هم خریدار بود، ضمنِ اینکه بحثِ خود فروشی‌ هم نبود، به عنوانِ یه سرمایه بهش نگاه میشد که حالا به وقتِ نیاز باید تبدیل به پولش کرد، البته همون موقع هم نظرات متفاوت بود. نقد‌های زیادی هم شاید شد، به هر حال یه ابتکار بود شاید! و شاید از قبل هم بوده و من نمیدونم.

ایریس و ریمه میگند، این خود فروشی‌ و فحشاست، میگم این دخترهای جوون به این مساله به عنوانِ تنها داراییشون نگاه میکنند و سرش معامله میکنند برای بهبودِ زندگیشون و حتما تقاضا هم داره و جواب داده، و ما چون تو شرایطِ اونها نیستیم نمیتونیم قضاوت کنیم! ایریس دماغش رو چین میندازه، سرد نگام میکنه و یه پیف پیف میکنه، عکس العملی که همیشه در مقابل چیز‌هایی‌ که نمیپسنده انجام میده، مخصوصاً اگر مغایر با کلامِ خدا باشه! در هر حال این مساله خیلی‌ شخصیه، خصوصی‌‌ترین بخشِ زندگی‌ِ یه دختره که بستگی زیادی به مذهب، فرهنگ، اصولِ اخلاقی‌ و زادگاهش داره، و نقشِ مهمی‌ رو هم تو زندگیش بازی میکنه! که من اصلا وارد بحثش نمیشم، هر کسی‌ خودش می‌دونه و اصول اخلاقی‌ و اعتقاداتش، نه حفظش رو تحسین می‌کنم نه از دست دادنش رو تقبیح و یا برعکس...

۲ نظر:

بهروز گفت...

دیدی باز هم دخترها از پسر ها خوشبخت تر هستند.
پسر بد بخت همین را هم نداره

روزهای پروین گفت...

(-: