۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

تا مرد سخن نگفته باشد....

از نظر تیپ و قیافه یه سور زده بود به "جورج کلونی"، قدش خیلی‌ بلند نبود، البته در مقایسه با من، یکی‌ دو سانتی ازم بلندتر بود حدودا ۱۷۸ سانتیمتر، صدای خیلی‌ قشنگ و سکسی‌ داشت که این دومی‌ شاید بیشتر به خاطر سیگار زیادی بود که می‌کشید، هنرمند بود، تحصیلکرده تو بهترین دانشگاههای اروپا، از یه خونواده شناخته شده و اصیل، خوب حرف میزد، از نوجوونی بیرون از ایران بوده و اروپا زندگی‌ کرده.... مودبانه و محترمانه اومد جلو، جنتلمن وار!
وقتی‌ میخواست دلبری کنه فرانسوی حرف میزد که خب زبان مهر و عشقه و الحق هم قشنگ حرف میزد و خوب انتخاب میکرد کلماتش رو، جدی‌تر که میشد انگلیسی‌ میگفت...و وای از وقتی‌ که احساس صمیمیت میکرد و شاید هم میخواست کول باشه که فارسی‌ حرف میزد، صد رحمت به زبون لاتی و فرهنگ چاله میدونی!!!!! کلماتی رو به کار می‌برد که شاید لات‌ترین آدمها هم محاله پیش یه خانوم به زبون بیارند!!! اصلا نمیتونستم و هنوز هم نمیتونم اون قیافه رو با این نوع کلام کنار هم تصور کنم!!!

۴ نظر:

Unknown گفت...

پس بهتره بگیم، تا مرد به زبان مادریِ سخن نگفته باشد...! اگر ایشون نسبت به زبان مادریش کم لطف نبود و دلبری کردن و جدی بودنش رو هم به فارسی بیان میکرد خیلی‌ زود خودش رو معرفی‌ میکرد و سؤ تفاهمی هم پیش نمیومد. اینو از این جهت نمیگم که ایشون شاید فرانسه یا انگلیسی‌ خوب صحبت نمیکرده، بر عکس، حتما به این دو زبان هم تسلط داشته، بلکه اعتقاد دارم که زبان مادریِ ما بخشی انکار ناپذیر از بودن ماست.

روزهای پروین گفت...

به چند زبان دیگه هم مسلط بود و همینطور به زبان مادری! دونستن زبان اصل نیست، چگونه حرف زدن مهمه و یا حداقل توجه به شخصیت مخاطب و نوع ارتباطی‌ که هست. به نظر من هر چقدر دوستی‌ و صمیمیت بیشتر، احترام هم بیشتر که این به حفظ یه رابطه کمک میکنه....... حالا که دیگه گذشته و تموم شده

کامبیز گفت...

هر چند واسه منم تن صدای یه خانوم مهمه ولی فقط این "صدای سکسی" رو نفهمیدیم چی بود. مثلاً از چند هرتز تا چند هرتز، یا چند دسی بل، سکسی به حساب میاد؟چه چیزا که اختراع نمی کنین. یعنی حالا واسه یه ربع دلبری کردن بریم یه عمر سیگاری بشیم؟

روزهای پروین گفت...

درسته که تُن صدا مهمه ولی‌ مهمتر اینه که صدا به دل‌ بشینه! (-: