۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

تعطیلات

تعطیلات نوئل شروع شده، و خب مثل نوروز ما، این تعطیلات، برای گذروندن با خانواده است و کسائی مثل من که اینجا خونواده ندارند، اگر برنامه‌ای نداشته باشند، خیلی‌ احساس تنهایی میکنند. تا دیروز گرفتار بودم ولی‌ از امروز احساس سبکی و راحتی‌ می‌کنم، مرسی‌ خدا. دو سه تا پیشنهاد داشتم برای رفتن به سفر که ردّ کردم و تصمیم دارم که امسال رو کبک باشم، یه هفته رو حداقل میدونم مهمون دارم. شاید شب سال نو رو برم Saint-Croix خونه Jean-Pierre که از قبل دعوتم کرده که کل تعطیلات رو با اون و خونواده ش بگذرونم.
یه برنامه خوب ریختم که حسابی‌ از همه لحظه هام استفاده کنم، یک خط هم نمیخوام درس بخونم یا تحقیق کنم. روزها ورزش، پیاده روی، رفتن به مراکز خرید، کافه نشینی و رستوران، شبها هم مهمونی‌ و شب نشینی. به دختر ها: ریمه، دره، اسما‌، جیا هم گفتم، همه استقبال کردند. یاد "جودی ابوت" میفتم تو داستان "بابا لنگ دراز" که یه سال برای تعطیلات کریسمس مونده بود خوابگاه با دو سه تا دختر دیگه که اونها هم ظاهراً خونواده نداشتند، دقیقا مثل این روز‌های ما!!! از همین امشب شروع کردم، امشب ساعت ۷:۳۰ با ریمه و دره رفتیم دانشگاه لاوال، تو یکی‌ از سالنهای ساختمون Desjardin, انجمن دانشجویان تونسی دانشگاه لاوال به مناسبت پایان سال جشن داشتند. تا ۱۲ شب بودیم، همش خوندند و رقصیدند، خیلی‌ خوب بود.دوستهای قدیمیم رو هم دیدم و برای تعطیلات برنامه گذاشتیم که بریم بیرون. برف میاد ولی‌ سرد نیست، کلی‌ عکس گرفتیم، مخصوصا تو پارک کنار خونه، من که همش خوابیده بودم تو برفها.
فردا قبل از ظهر رو کوزت هستم، نظافت خونه نوبت منه و بعد هم لباسشویی... که این مدت به خاطر این امتحان کذائی هم کلی‌ لباس چرک جمع شده، هم سر موقع خونه رو تمیز نکردم و ایریس هم نجابت کرده و حرفی‌ نزده. بعد از ناهار قرار گذاشتیم که بریم پارک Pleins d`Abraham برای پیاده روی تو برفها و عکاسی‌! شب هم که با چند تا دوست قدیمی‌ برنامه شام داریم.
حالا ببینم چطور پیش میره، اگر به خاطر این دراز کشیدن و غلت زدن تو برفها سرما نخورم و تمام تعطیللات رو مهمون رختخواب نباشم!

۲ نظر:

بهروز گفت...

مگر ماشين لباس شويي نداري
بابا قرن 21 ب دا
ديگه كسي داخل تشت نمي شوره ها
فقط جهت اطلاع عرض كردم

روزهای پروین گفت...

من نوشتم تو تشت میخوام لباس بشورم؟!! نه بابا... آپارتمانی که اجاره کردم خودش ماشینهای لباس‌شویی و خشک‌کن داره... جهت اطلاع عرض کردم!