۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

قانون

بعد از یک ساعت شنا میام کنار بچه‌ها که وسط استخر در حال حرف زدن و ریلکس هستند. آروم خوابیدم رو آب و به حرفهاشون گوش میدم، خداییش این دوستهای فرانسوی ما توی غیبت کردن و حرف زدن از هر چیز و هر کَس خُدان. هر وقت با این سری از بچه‌ها میام بیرون، اخبار همه دانشکده رو دارم، کی‌ دیشب با کی‌ خوابیده، کی‌ آخر هفته رو با کی‌ گذرونده، فلانی‌‌ها با هم به هم زدند، میدونی چرا؟ دخترِ خیانت کرده یا پسرِ زیر آبی‌ رفته، کی‌ جدید اومده، کی‌ رفته،... بعضیها رو که اصلا نمیشناسم ولی‌ اخبارشون رو دارم، من فقط گوش میدم، حرف نمیزنم، وقتی‌ روی صحبتشون به من میشه با گفتن أی‌ راستی‌... نه چرا!!! تمومش می‌کنم. خلاصه داشتم می‌گفتم، همینطور که در حال ریلکس بودم و به بچه‌ها گوش می‌کردم، دو تا دختر ۱۷-۱۶ سال خوشگل و خوش هیکل وارد شدند، مایوهاشون چشمم رو گرفت، خیلی‌ خوشگل بودند. رو می‌کنم به بچه‌ها و میگم مایوشون رو.....، که می‌‌بینم آنها هم به این دو تا نگاه میکنند، تقریبا همه اونهایی که شنا نمی‌کردند، حواسشون به اینها بود. یه صدایی از پشت سرم میگه به نظر شما هم این دو تا قشنگند؟ برمی‌گردم به سمت صدا، یه پسر کبکی ۲۶-۲۵ ساله است، میگم آره! همینطور که با نگاهش دخترها رو دنبال میکنه که به سمت کم عمق استخر میرند، میپرسه: به نظرت چند سالشونه؟ جواب میدم ماکزیمم ۱۷ سال. با حسرت میگه: آره، فکر می‌کردم!!!
نگاهش رو برمیگردونه رو به من و میگه: اریک هستم و به اسپانیایی چیزی میگه. اسمم رو میگم و ادامه میدم که اسپانیش نیستم، به عربی‌ یه جمله میگه که میگم عرب هم نیستم، ایرانیم و بعد هم میرم که شنا کنم. هنوز حواسش به اونهاست و با حسرت نگاهشون میکنه! دخترها هم توی قسمت کم عمق ایستادند و مشغول حرف زدن با یکی‌ دو تا پسر هم سن و سال خودشونند!

ارتباط داشتن با دختر پسر‌های زیر ۱۸ سال برای افراد مسن‌تر از اونها ممنوعه. بچه‌های زیر ۱۸ سال فقط میتونند با هم سنّ و سالهای خودشون به قولی مکاشفه جنسی‌ داشته باشند، اون هم نه بیشتر. البته اینجوری تعریف شده ولی‌ همیشه که اینجوری نیست. به هر حال هر چیزی امکان داره و هیچ چیزی ناممکن نیست، ارتباط یکی‌ زیر ۱۸ سال با یکی‌ خیلی‌ مسن‌تر هم همینطور! ولی‌ اگر اون دختر یا پسر سالهای بعد هم شکایت کنه و ثابت کنه که ارتباطی‌ بوده، طرف مقابل محکومه.

اخیرا شوهر سابق یکی‌ از خواننده‌های کبکی که صاحب یک کاباره مخصوص سنّ ۱۷-۱۲ سال بود، به جرم سؤ استفاده جنسی‌ از چند تا دختر ۱۷ ساله یا کمتر که وقتی‌ زیر ۱۸ سال داشتند می‌رفتند کاباره اون محکوم شده. یکی‌ از اون دخترها، که الان دیگه ۱۷ سالش نیست از این آقا شکایت کرده، و بعد از اون هم چند تا دیگه، و ایشون رو محکوم کردند. حالا ممکنه که به زور هم نبوده باشه و حتی این دخترها در اون زمان خودشون مایل بودند، و یا ممکنه که اونها این آقا رو اغوا کرده باشند،به هر حال از نظر قانون مرد محکومه چون طبق همون قانون دختر زیر ۱۷ سال هنوز عاقل نشده، حتی اگر هم اون خواسته طرف مقابل باید حواسش رو جمع میکرد و این کار رو نمیکرد. این از اون جرمهاست که با اطمینان از حمایت قانون میشه سالها بعد هم شکایت کرد.
اینه که اریک بیچاره فقط میتونه با حسرت اون دو تا رو نگاه کنه یا نهایتش بره جلو چهار تا کلوم حرف بزنه...

هیچ نظری موجود نیست: