۱۳۸۸ اسفند ۲۰, پنجشنبه

ایریس و زبان فارسی‌!

قبلا گفته بودم که ایریس تصمیم گرفته فارسی‌ یاد بگیره و به یک کتابفروشی در مرکز شهر سفارش یک خود آموز فارسی‌ رو داده بود. امروز کتاب رو تحویل گرفته و اومده با شوق و با لهجه ‌ای خاص جملات رو میخونه : «میشه اون رو ببینم؟» ، « شب به خیر!»، «من مهندسی‌ میخونم.» ."خ"‌ها رو "ک" تلفظ میکنه و "ر" رو "خ"! خیلی‌ خوشحاله و همینطورکه میخونه و من گوش میدم یک هو میگه « من کرم دارم!» غش کردم از خنده، و براش ترجمه می‌کنم، قرمز شده از خنده!!!

قبلا من دو تا جمله بهش یاد داده بودم، هر روز صبح میگفت :« پروین جون، عزیزم سلام»! در طول روز یک بار یا دو بار میگفت: « پروین جون، عزیزم، دوستت دارم»!!! حالا که دیگه کتاب خریده، خودش یاد میگیره و من نمیتونم سؤ استفاده کنم و فقط جملات دوست داشتنی یادش بدم!!!

یکی‌ ازانگیزه هاش برای یاد گرفتن فارسی‌، خوندن این وبلاگه! هر چند که من پستهایی رو که مینویسم ، براش ترجمه می‌کنم ولی‌ دلش میخواد خودش بخونه. چند باربا مترجم گوگل ترجمه کرده ولی‌ جز تکرار اسمش در نوشته ها چیزی دیگه یی نفهمیده!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

ایریس چند سالشه؟؟؟ خیلی بامزست... این پست رو که خوندم کلی خجالت کشیدم... با اینکه زبان مهمه و با یادگرفتنش در کل زندگی جلو می افتم اما بازم نمی رم دنتالش تعد اون سر دنیا یه آدم به خاطر اینکه یه وتلاگ بخونه می ره که یه زبان یاد بگیره... آقا صورت منو شطرنجی کنید