۱۳۸۸ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

المپیک ۲۰۱۰!

۱- کانادا (۱۴ طلا،۷ نقره، ۵ برنز - ۲۶ مدال)
۲- آلمان ( ۱۰طلا، ۱۳ نقره، ۷ برنز - ۳۰ مدال)
هر روز اخبارمربوط به المپیک ۲۰۱۰ ونکوور رو دنبال میکرد! با کسب هر مدال توسط آلمان یا کانادا به هیجان میومد و شوق و ذوقش رو به من هم منتقل میکرد. یک روز بهش گفتم از ایران هم ۴ نفر اومدند، از جمله یک دختر ۲۱ ساله به اسم مرجان کلهر، که شاگرد اموزشگاهم بوده و پدرش هم از آشناهای پدرم. نگاهی‌ کرد و گفت ۴ نفر!!! نگاهش من رو به فکر برد. به دختر ۲۱ ساله یی فکر می‌کردم که برای شرکت در این المپیک چه شرایطی رو پشت سر گذاشته، با این باند بازیهایی که سیستم ورزشی کشورش داره!چه محدودیتهایی رو به خاطرملیت و جنسیتش داره تحمل میکنه...شاید متن مصاحبه هاش رو هم بهش تکلیف کرده باشند!!!
تو ایران دهنمون رو پر آب می‌کنیم و با ژست خاصی‌ میگیم: برای اسکی میریم دیزین!!! امکانات دیزین در مقابل دهکده زمستانی ونکوور مثل یک ده میمونه در مقابل شهری مدرن!!! و مرجان، اونجا آموزش دیده، تمرین کرده و آمادگی‌ شرکت در المپیک رو پیدا کرده...برای من اون یک قهرمانه...حتی بدون یک مدال چوبی!

هیچ نظری موجود نیست: