۱۳۹۰ آبان ۲۶, پنجشنبه

این شبها گاهی‌ که فرصت کنم، سریالِ "وضعیتِ سفید" رو میبینم، تا الان ۱۲-۱۰ قسمتش رو دیدم، به نظرم قشنگه، آدم رو با خودش میکشه و شخصیتها، مکالمات، برخوردها خیلی‌ واقعی‌ و ملموس با اون زمان هستند، از این توجه و دقت فیلمنامه نویس و کارگردان خیلی‌ خوشم اومد، حرفها و اصطلاحات، خونواده‌ هایِ متفاوت، همه تیپ، دعواهایِ زن و شوهرها، ... یکی‌ از نکته هاش که به چش میاد یا به چشمِ من اومد اینه که زنها تو بدترین حالتش هم حرفی‌ از طلاق نمیزنند نهایتش اینه که تهدید میکنند که میرم خونه بابام، یا دیگه دوستت ندارم! این نکته‌ای بود که بعد از دیدنِ تئاترِ "زمستانِ ۶۶"،در جوابِ دوستی‌ که این تئاتر رو دیده بود و دوست داشت و نظرم رو پرسید، گفتم: دوستش داشتم و به این نکته که برخوردایِ زنِ نمایش "آیدا کیخانی" به برخوردهایِ زنهایِ امروز و تو فیلم و سریالهایِ امروز بیشتر شبیهه اشاره کردم و اضافه کردم که از وقتی‌ که "باران کوثری" اومد رو صحنه دلم می‌خواست که تازه تئاتر ادامه پیدا کنه! حرفم رو قبول نداشت و گفت این نمایشنامه سال ۷۲ یا ۷۵ (دقیق یادم نیست) نوشته شده واین که زنها همیشه همینطوری هستند و ...! که گفتم شاید همینطور باشه ولی‌ زنهایِ اون دهه سریع حرفِ طلاق نمیزدند، تازه اونها طلاق نمیگرفتند این مردها بودند که طلاق میدادند! و تو این سریال به همه اینها توجه شده.....
یه چیزِ دیگه که من رو از جام پروند این بود که تو قسمت اول به Pen-Freindاشاره کرد! یعنی‌ تا این حد دقت، خدایِ من! این تیکه ش انقدر برام جالب بود که نگو....

---------------------------------------------------------------------
http://www.persianhub.org/download/2345-vaziat-sefid/

۳ نظر:

نگار ایرانی گفت...

من هم اونو میبینم و با شما موافقم. فیلم برداریش هم خیلی خوبه و لوکیشن ها همگی زیبا و جذاب هستند.شعار گونه هم نیست .

نگار ایرانی گفت...

من هم اونو میبینم و با شما موافقم. فیلم برداریش هم خیلی خوبه و لوکیشن ها همگی زیبا و جذاب هستند.شعار گونه هم نیست .

روزهای پروین گفت...

همین‌طوره، خیلی‌ واقعیه، من که ازش خوشم میاد (-: