۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

!Adieu Oma

هفته گذشته، روز ۱۲ نوامبر، مادر بزرگ ایریس توی سنّ ۸۸ سالگی درست روز سالگرد ازدواجشون، ۶۲ ومین سالگرد، فوت کرد!

شبی که این خبر رو شنید، با همون لبخند همیشگی‌ و چهره قشنگ و آرومش به من گفت. بهش تسلیت گفتم و تقریبا توی این هفته همدیگه رو ندیدیم، گاهی‌ شاید فقط در حد یه شب به خیر. که اون هم مثل همیشه بود و ندیدم غمگین باشه، گریه کنه یا حتی مشکی‌ بپوشه. امروز غروب داشتم برای شام لوبیا پلو درست می‌کردم که اومد توی آشپزخونه و مثل همیشه با گفتن چه بوی خوبی‌ پرسید چی‌ درست میکنی‌؟ بلوز مشکی‌ تنش بود ولی‌ نه به خاطر این موضوع، بعد از اینکه جوابش رو دادم، احوال خونواده ش رو پرسیدم. و در ادامه احمقانه‌ترین سوالی که میشد پرسید رو ازش پرسیدم: ایریس، شما هم وقتی‌ کسی‌ می‌‌میره، گریه می‌کنید؟ یعنی‌ ناراحت میشید یا راحت می‌‌پذیرید؟!! گفت آره خب، غمگین میشیم و گریه می‌کنیم. همون موقع پشیمون شدم، به خودم گفتم، خب معلومه بی‌عقل، چغندر که زیر خاک نکردند، مادربزرگشون فوت کرده، مادربزرگی که با هم توی یه خونه زندگی‌ میکردند و ایریس، همه سالهای زندگیش قبل از رفتن به دانشگاه رو با آنها گذرونده و کلی‌ خاطره داره. دیگه پرسیده بودم!
در جوابم ایمیل پایین رو زده با عکسی از مادربزرگ و پدربزرگش که توی عروسی خواهرش ، ۲ اکتبر، گرفتند و کمی‌ از آنها برام نوشته. و ضمنا گفته که چون مادربزرگش مذهبی‌ و مقید بوده، مطمئنند که الان در آسمان و کنار مسیح مقدّس هست و با دونستن و اعتقاد داشتن به این موضوعه که آروم و راحتند!

Ils étaient marié pour exactement 62 années. elle avait 88 ans, et la photo était prise au mariage de ma soeur, le 2 octobre. elle est décédé le 12 novembre.

Les deux sont/ étaient croyant, des chrétiens pratiquant. Bien sur on est triste qu'elle est mort, on l'a aimé beaucoup et on a des bons souvenirs avec elle. Tout ma vie, avant d'aller à l'université, j'ai habité dans la même maison avec eux. Ma famille habite toujours dans la même maison avec mon grand-père. On est triste, il y avait une cérémonie religieux et on a pleuré aussi, parce qu'elle nous manque. Mais elle croyait en Jésus, et c'est pour ça qu'on a la certitude qu'elle est au ciel maintenant, avec Jésus, et qu'elle va bien. Et sachant et croyant ça, ça nous réconforte.

-------------------------------------------------
!Adieu Oma: خدا حافظ برای همیشه مادربزرگ (به آلمانی)!

هیچ نظری موجود نیست: