۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

دو تا پروین!


گاهی فکر می‌کنم درون من دو تا پروین هست که با هم مسالمت آمیز زندگی‌ میکنند، گاهی هم با هم درگیر میشند، بحث میکنند، قهر میکنند ولی‌ زود با هم کنار میان و آشتی‌ میکنند. یکیشون مستقل، تنها، جسور، کنجکاو، پر انرژی، ورزشکار، عاشق یه زندگی‌ پر هیجان، پر تنوع، پر از تازگی، دائم در سفر، و ... است. یکی‌ دیگه آروم، پر از خصلتهای زنونه، عاشق خونه داری، بچه داری و آشپزی، دلش میخواد دیگه یه جا آروم بگیره، در گیر هیچ کدوم از مسائل زندگی‌ نباشه، به یکی‌ با عشق تمام تکیه کنه، کسی‌ که همه جوره حمایتش کنه و اون فقط به مرد زندگیش و بچه هاش برسه. یه زندگی‌ پر از عشق و مهر، پر از آرامش براشون درست کنه! خودش هم، برای تفنن گاهی بره ورزش، هر از گاهی کلاس نقاشی، موسیقی، زبان... مهمونی بده، مهمونی بره، شبهای زمستون بافتنی ببافه، گاهی خیاطی کنه، گلدوزی هم... گاهی کتاب هم بخونه. نگرانی هاش فقط مرد زندگیش و بچه هاش باشند. ولی‌ این پروین همیشه مغلوب بوده و پروین اول غالب. تا این پروین دوم میاد نقی بزنه به این زندگی‌ و اظهار خستگی‌ کنه، پروین اول یه ایده نو میده، یه طرح جدید، یه چشم انداز جذاب...خلاصه که کاسه کوزه اون یکی‌ رو میریزه به هم و یه جور میکنه که اون یکی‌ هم احساس کسالت کنه از آینده زندگی مورد نظرش!

دوباره چند وقتیه این دو تا با هم کل کل میکنند، دوّمیه داره فکر میکنه که بعد از امتحان دکتراش قبول کنه و بره توی یکی‌ از شهرهای اروپایی و زندگیش رو بسپره به کسی‌ که میگه دوستش داره و یه زندگی‌ اشرافی براش مهیا میکنه، از همون جا هم ادامه بده و تزش رو بنویسه، مامان بشه، هر از گاهی هم بره خانواده و دوستهاش رو ببینه. ولی‌، اولی‌ از یکنواخت شدن اون زندگی‌ و محدودیت هاش میگه، یک تصویر خاکستری میده! خودش هم مخصوصاً داره یک طرح جدید رنگارنگ میکشه، شاد، مستقل، پر از تازگی، پر هیجان، پیشرفت، دنیای نو، متفاوت، ... تا این یکی‌ رو راضی‌ کنه و میکنه هم، قشنگ و دوستانه مثل همیشه! اون یکی‌ هم یه خرده نق میزنه ولی‌ بعد راضی‌ میشه.

حالا این روز‌ها باز دوباره کل کل دارند...

۴ نظر:

کامبیز گفت...

هی پروین اولی!! تو تا کی می خوای پروین دومی طفلی رو هی اینور اونور بکشی؟ بسه دیگه! چرا نمیذاری سر و سامون بگیره. درس خوندنو کنکور دادنو جدیتو سختی کشیدن مال اونه، ماجراجوییو تنوع طلبی مال تو؟ بد نگذره!؟ همیشه همینطور بوده. هر کی کمتر زحمت میکشه و کمتر با واقعیات روبرو میشه و کمتر هزینه میده، بیشتر هم دستور میده. اینقد به پروپای پروین دومی نپیچ!اِ؟
پروین دومی جون! تو هم اینقد خوش خیال نباش! اینهمه درس میخونیو زحمت میکشی که کس دیگه ای واست زندگی اشرافی مهیا کنه؟ پس واسه چی اینقد به خودت سختی میدی؟ مگه نمی خوای رو پای خودت وایسی؟کسی که یه زندگی اشرافی واست مهیا کنه به زحمتی که واسه دکترات کشیدی اهمیتی نمیده. میگه هر چی خواستی من واست مهیا کردم. به مدرکتم احتیاج نداشتم که به رخم بکشی.من توصیه میکنم روزایی که پروین اولی خوابه، با مونیک و چند نفر دیگه مشورت کن. ببین اونا چی میگن. بی گدار به آب نزن. احساسی تصمیم نگیر.

روزهای پروین گفت...

چشم، حتما، مرسی‌.

تا بعد از امتحانم، هیچ تصمیمی نمی‌‌گیرم. اونها هم میتونند هر چقدر دلشون میخواد با هم کل کل کنند، اصلا بجنگند!

مریم گفت...

و این یعنی اینکه یه نفر بهت یه قولهایی داده.....ای داد بیداد یعنی از این سه نفر پروین اولی و دومی و اون یکی دیگه کی پیروز میشه؟؟؟؟

روزهای پروین گفت...

(-;