۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

روز ملی کبک...شب جنون و دیوونگی!


روز ۲۴ ژوئن، روز ملی کبکه و به روز «Saint Jean Baptiste» معروفه. برای کبکیها این روز روز مهمیه و سر تا سر ایالت کبک این روز رو جشن میگیرند و تعطیله. از خیلی‌ ایالتهای کانادا هم میان اینجا. شب قبلش هم شب جنون و دیوونگیه. همه کارهایی که در حالت عادی ممنوعه اون شب آزاده، مثل نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی در سطح شهر، مصرف پات (یک نوع ماده مخدر مثل حشیش)، نوشیدن مشروب برای زیر ۱۸ ساله ها و...! از سر شب همه مردم تو مرکز شهر جشن میگیرند و کنسرتهای بزرگ اجرا میشه. همه مردم شهر این شب رو جشن میگیرند و اکثرا هم میان بیرون. پلیس همه جا هست، فقط برای اینکه کسی‌ مزاحم کسی‌ نشه و مشکلی‌ ایجاد نشه. خیلی‌ از نوجوونها حالشون بد میشه از بس مینوشند و سیگار و مواد دیگه میکشند، لازمه که پلیس باشه که این مسائل رسیدگی کنه. شبی است برای خودش، دیدنی‌ !!!! هر طرف نگاه کنی‌، صحنه‌ای رو میبینی‌... صحنه‌هایی‌ فراموش نشدنی‌.

اون شب، به مناسبت دفاع نجیب از پایان نامه ش دور هم جمع بودیم و جشن کوچیکی داشتیم. ساعت ۱۱:۳۰ زدیم بیرون، بعد از اینکه دوری زدیم تو مرکز شهر و چند تایی عکس گرفتیم، رفتیم محل کنسرت، جمعیت زیاد بود، موسیقی عالی‌ و همه در حال رقص.

با توجه به صحبت‌های آقایون در مورد دلیل زلزله، اون شب نه تنها همه عوامل زلزله مهیا بودکه کبک باید کن فیکون میشد. ولی‌ نه تنها هیچ اتفاقی نیفتاد که از ساعت یک نیمه شب هم نم نم بارون گرفت و تا صبح بارید و روز بعد شهری زیبا و سرحال ولی‌ کثیف، پر از شیشه‌های شکسته، بطریهای خالی‌، ته سیگار و... منتظر آدم‌ها بود که روز دیگه یی رو شروع کنند مثل همیشه!


Bonne St-Jean!

http://www.techbull.com/techbull/occasion/st-jean-batiste/stjeanbaptiste.html

هیچ نظری موجود نیست: