۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

تفاوت !

یه سری کتاب دستشه و با اون شکم بزرگش داره از پله‌ها میره بالا که همکارش صداش میزنه و میگه: انقدر کار نکن، مواظب خودت باش! برمیگرده و با یه لبخند قشنگ در جوابش میگه: باردارم، معلول که نیستم!!!
این صحبتها بین دو تا از کارمندهای کتابخونه دانشگاه اتفاق افتاده.

توی این مدتی‌ که اینجام و بین این همه دوست و آشنای کبکی و کانادایی، دخترهای جوون یا خانومهای میانسال، بارداریِ اول یا چندم... تا به حال با پدیده ویار، هوس ترش و شیرین، آخٔ اوخِ این رو نمیخوام اون رو میخوام، نمیتونم، گرممه، سردمه، این حالم رو به هم میزنه، اون رو نمیتونم ببینم و... ندیدم. تا آخرین روز هم میان سر کار و دانشگاه. این مساله رو بهونه نمیکنند برای از زیر کار در رفتن. نمیدونم طبیعت زنهای غربی و شرقی‌ با هم فرق داره یا این هم ریشه در تفاوت فرهنگ داره؟! همون بحث جلب توجه یا...؟

تنها چیزی که اون سالهای اول برام جالب بود این بود که از همون موقع که میفهمند باردارند با خوشحالی و رضایت به همه میگند، توی محل کار، دانشگاه، به مرد به زن، فرق هم نمیکنه بچه اول باشه یا چهارم، بقیه هم انگار مسئولیت دارند که با ذوق این خبر رو پخش کنند. بارها خبر بارداریِ یه همکلاسی یا همکار رو از یه آقای همکار شنیدم!

---------------------------
عکس از گوگل.

۴ نظر:

کیقباد گفت...

سلام . امیدوارم خوب و خوش باشین . غریب تندرست باشین .
و اما بعد نوشتن از زیستن در کشوری دیگر ، بخودی ی خود هم جالب است و هم آموزنده .خدا را چه دیدی . شاید در بارگاه کبریای اش هوس کرد و یک وقت دیدی محکم زد پس کله ی ما و پرتمون کرد کانادا !
فلذا خواندن مطالب شما از این جهت نیز خوب است ! اگر چه هیچکدام از عکسها باز نمیشود حتی عکسهای مطالب قدیکی تر و حتی عکس من !
همه اش دارای ضربدر است و ما نمیدانیم چرا .
پاینده باشید و سرفراز . بدرود .

روزهای پروین گفت...

سلام

مرسی‌ از حضورتون و ممنون از دعای خوبتون. میدونید یکی‌ از خانم‌عموهام همیشه بهم میگن: غریب تندرست باشی‌ و من با خواندن کامنتتون به یاد ایشون افتادم!

امیدوارم که شما هم به خوشی‌ و سلامتی بیاین اینور، کانادا و یا هر جا که دوست دارید. و در این مورد هم اگر اطّلاعاتی خواستید یا کاری داشتید که در توان من باشه، مطمئن باشید که دریغ نمیکنم.

راستش من هم نمیدونم که چرا عکس‌ها باز نمیشند، یکی‌ دو نفر دیگه از خواننده‌ها هم گفتند، خودم هم که ایران بودم متوجه این مشکل شدم ولی‌ نمیدونم چطور می‌تونم رفعش کنم، مخصوصا که همه پست هام عکس دارند و گاهی‌ یه موضوع رو با کلی‌ عکس شرح میدم. سعی‌ می‌کنم رفعش کنم، امید به خدا!

برقرار باشید!

گیر سه پیچ گفت...

فیلتر شکنو راه بندازین عکسارم می شه دید
این نظرم که بودار نبود/ بود؟ بهروز کجایی؟

روزهای پروین گفت...

(-: