۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

همینجوری...

میگند آب و هوای هر منطقه رو خصوصیات اخلاقی‌ مردمش تاثیر می‌گذاره. اینکه کبکیها سرد و مودی هستند به خاطر همین آب و هوای کبکه که اصلا بهش اعتباری نیست. دوباره ۳-۲ روزیه که هوا سرد شده، بارون شدید، آسمون خاکستری و دلگیر، بینش آفتابی هم میشه ولی‌ باد هست و سرده مثل اواخر پائیز و اوایل زمستون. نه میشه رفت دوچرخه سواری، نه دو، نه بسکتبال تو پارک، هیچ، هیچ... همش دانشگاه، خونه یا ماشین سواری!

فردا دوباره تعطیله، این بار به مناسبت روز ملی‌ کانادا «Canada Day»، و ظاهرا ملکه الیزابت هم اومده اینجا، هالیفکسه. فرقی‌ به حال من نمیکنه، کلی‌ کار دارم، مگر اینکه هوا خوب باشه که برم پلاژ یا کوهی، جنگلی‌، چیزی...برادر زاده هام هم نیستند، رفتند پیش دوستاشون.

دیروز دوستم تمام روز رو بیمارستان توی اورژانس بوده. ظاهرا صبح تپش قلب داشته که میبرنش بیمارستان. هم نگرانش بودم و هم ناراحت که نکنه به خطر صحبتهای من باشه. برای همین شب که زنگ زدم حالش رو بپرسم، سریع میگم همش از استرسه، به خاطر امتحانیه که هفته دیگه داری، کلی‌ دلداریش دادم که امتحانت خوب میشه و بعد هم میری کشورت و با دیدن خونوادت بهتر میشی‌. امیدوارم هم که اینجور باشه، ولی‌ با حرفهای امروزش اصلا مطمئن نیستم. برای ایریس جالبه، و میگه دلم میخواد این «Amour Oriental» رو تجربه کنم! یکی‌ برام گل بفرسته، شعر بگه ... خیلی‌ رمانتیکه!

ظاهرا این دختر‌های فرانسوی نمیتونند رو صندلی‌ بشینند، همیشه باید رو پای دوست پسراشون بشینند حتی وقتی‌ دارند ریسرچ میکنند. یکی‌ دو هفته‌ای میشه که یک دختر فرانسوی اومده تو اتاق ما. غالبا نیست و تو لابراتوار کار میکنه، ولی‌ امروز تمام وقت تو اتاق بود، و یکی‌ دیگه از دانشجوها هم پیشش بود، نمیدونم چطوری کار میکردند که ما فقط صدای ماچ و بوسه میشنیدیم، دورگه همه حواسش به اونها بود! تو لوکال قبلی‌ هم که بودم، پاسکال یک پسر فرانسوی بود کنارم مینشست. وقتایی که دوست دخترش میومد پیشش هیچ وقت رو صندلی‌ نمینشست، رو پاش مینشست و ۳-۲ ساعت همینجوری کار میکردند. تا اینکه پاسکال یک ماهی‌ برای پروژه ش رفت مکزیک، فردای روزی که برگشت، بچه‌ها دیدند گریه میکنه، به همه گفته بود که دوست دخترش بهش خیانت کرده و با یکی‌ از پسر فرانسویهای دانشگاه رفته. ولی‌ دوباره با هم خوب شدند و دختره همچنان سر زانویه، «Amour Oxidental»!

میرم که فیلم ببینم با بچه ها...دلم یک هوای گرم و آفتابی میخواد!


http://en.wikipedia.org/wiki/Canada_Day

هیچ نظری موجود نیست: