۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

آهنگ تولد!

وقتی گزارش پروژه را دادم به مونیک (مدیر پروژه و استاد راهنمام) ، گفت : اگر میتونی شام بیا خونه ما و با خنده ادامه داد که دانشجوهای مجردم را دعوت کردم . دلیل مهمونی را نپرسیدم ولی دعوتش را قبول کردم.
وقتی شب رسیدم خونه مونیک ، متوجه شدم که تولد دخترشه. بعد از شام ، کیک تولد را آوردند و همه آهنگ تولد را باهم خوندیم و بعد هر کس آهنگ تولد کشور خودش را خوند: کبکی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، ویتنامی و عربی. ریتم و آهنگ و شعر تغییر نمی کرد و فقط شعر به زبانهای مختلف خونده میشد. و من هم آهنگ تولد ایرونی‌ رو خوندم:
تولد تولد ، تولدت مبارک
مبارک مبارک ، تولدت مبارک
بیا شمعها رو فوت کن
که صد سال زنده باشی
...
آهنگ، ریتم و شعر فرق میکرد... اولین بار بود که آهنگ متفاوتی رو برای تولد میشنیدند و تعجب کردند. براشون ترجمه کردم، همه خوششون اومد و گفتند چه قدر متفاوت و قشنگ!
چند باری هست که این رو میشنوم و خوشم میاد از این تفاوت !!!

هیچ نظری موجود نیست: