۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

محاکمه در خیابان !

فیلم «محاکمه در خیابان» رو دیدم...یک کلام افتضاح!!!

مثل همه فیلمهای «کیمیائی»، تمش رفاقت و خیانت بود، اون هم از نوع دهه بیست! دیگه الان دوره اینجور غیرت و رفاقت، چاقوکشی نیست که !!!! شاید هست من نمیدونم...
از فیلمهای «کیمیائی»، فقط «قیصر» و «گوزنها» رو دوست دارم، تو زمان و مکان خودش میگنجه.
به نظرم این بشر اصلا به روز نشده، هنوز تو اون حال و هواست.
همیشه هم نقش اول فیلمش پسرشه «پولاد»... قدرتی‌ خدا چقدر هم زشته!!! بازی هم صفر!
نمیدونم چرا انقدر گریم بازیگرا زشت بود. «فروتن»، یک زمانی‌ من خیلی‌ تیپ و صداش رو دوست داشتم، بیچاره با این سر و لباس، سبیل، شاپو،... دیگه کلیشه شده در این نقش همیشه عاشق! اون هم عاشق باخته که تو همون زمانی‌ که عشق رو میبازه میمونه و بیرون نمیاد...بیچاره چقدر با سبیل و این گریم زشت بود...
حامد بهدادش خیلی‌ کم بود...خوشم میاد ازش!
«نیکی‌ کریمی‌» و «شقایق فراهانی» نقششون رو خوب اومدند، مخصوصاً «شقایق»!!!
چه مراسمی گرفته بودند برای این فیلم، فرش قرمز، لیموزین، هنرپیشه‌های معروف هر کدوم با یک جور افه و ژست... به همین خاطر این فیلم رو دیدم، وگر نه من اصلا با فیلمهای کیمیائی ارتباط پیدا نمیکنم.
با وجود این همه بازیگر معروف، جذابیت فیلم بقدری بالا بود که ده بار بین فیلم قطع کردم، به یاهو، فیسبوک، گوگل، وبلاگ، و ...سر زدم! یک سر به آشپزخونه، دو سر به خدمت...
یک چیزی... مگه «پولاد» تو اون صحنه تلفن همگانی آخرین سیگارش رو نداد به اون آقایی که کارت تلفنش رو گرفت، پس موقع دعوا با «عبد» تو اون بیابون، از کجا سیگار آورد؟!!!
البته از حق نگذریم ترانه آخر فیلم خوب بود، صدای «رضا یزدانی » رو دوست دارم!
یک چیز دیگه... با دیدن این فیلم، ترافیک تهران و حالت عصبی و مضطرب مردم یادم اومد!!!

۱ نظر:

Unknown گفت...

فیلمو ندیدم ولی‌ همین نقد هارو شنیدم ازش. دنبال فرصت بودم ببینمش، حالا دیگه ... فکر نکنم!