۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

زندگی یعنی...

زندگی یعنی، همیشه لبخند بر لب.
زندگی یعنی، گفتن روز به خیر به رهگذرایی که با لبخند از رویروت میان.
زندگی یعنی ، رفتن به دانشگاه، خوندن و نوشتن، خوندن و نوشتن، تصحیح کردن ، دوباره خوندن و نوشتن.
زندگی یعنی، گوش کردن به رادیو جوان، یعنی پیگیری اخبار روزانه: اعدام جوون زیر 18 سال یا سنگسار یک زن، در بند شدن دوست، رفیق، همسایه، شنیدن دروغ و حفظ قدرت...
زندگی یعنی، هرروز رفتن به باشگاه ورزشی و هر 30 ثانیه شنیدن صدای مربی : On change ، برای داشتن روحیه بهتر، اندام مناسب تر!
زندگی‌ یعنی،‌ شنا در استخر روباز وقتی‌ هوا منفی‌ سی‌ درجه است و برف رو صورت و بدنت میشینه!
زندگی یعنی ، قبول دعوت گاه به گاه یک استاد؛ یک تازه آشنا ، کسی که خیلی مایله کشورت را بشناسه و دلش میخواد که به قول خودش از این دختر زیبای ایرانی (هر چه مسن تر، تعارفات خوشایند تر!) بشنوه، و اینکه تو در طول نهار، تمام مدت از کشورت، فرهنگت و آداب و رسومت حرف میزنی، نه به تاریخ 3500 ساله کاری داری و نه به سیاست. تصویری که از کشورت میدی به قدری زیباست که خودت هم از این که ترکش کردی و اینجائی تعجب می کنی.
زندگی یعنی ، همکلاسی آفریقاییت که یرای دلربایی از تو از علاقه اش به رییس جمهورت می گه!!!
زندگی یعنی، شرکت در برنامه های گاه و بیگاه انجمن ایرانی ها، آشنایی با تازه واردها و احوالپرسی با قدیمی ترها ، و رقصیدن تا آخرین لحظه!
زندگی یعنی ، رفتن به اطراف شهر، پیاده روی در شهر، نشستن در کافه ها ، خوردن قهوه و گپ زدن با دوستهای غیر ایرانی.
زندگی یعنی، خوندن وبلاگ ، یعنی اینترنت ، یعنی‌ فیس بوک.
زندگی‌ یعنی،‌ رفاقت در دنیای مجازی، تنهایی در دنیای حقیقی.
زندگی‌ یعنی،‌ وقت زیادی که برای خواندن وبلاگ‌های مختلف میگذاری...پا به پای نویسنده‌هاشون غمگین یا شاد میشی‌، همدردی میکنی‌... ولی‌ وقت نداری که به یک دوست یا آشنا پنج دقیقه زنگ بزنی‌ و حالی‌ ازش بپرسی‌.
زندگی یعنی، خندیدن بلند حتی وقتی دلتنگی .
زندگی یعنی، هر شب یا یک شب در میون با ایران حرف زدن. نگرانی تنها زمانی است که کسی به تلفن جواب نده، هزاران فکر منفی ودر نتیجه بیدار موندن تا سحر تا بالاخره با یکی حرف بزنی و تازه اون وقته که می فهمی مثلا مامان رفته به پسر باغبونی سر بزنه که داره آلبالو می چینه و تو چه اتفاقاتی که پیش بینی نکردی.
زندگی یعنی، آرامش، یعنی امنیت، بی هیچ هیجان، بی هیچ دلشوره شیرین، بی‌ هیچ اتفاق غیرمنتظره.
زندگی یعنی ...

۱ نظر:

مریم گفت...

وای چه عالی زندگی رو تعریف کردی
عالی بود پروین جان